reklama

Koniec legendy

Včera odjazdil poslednú veľkú cenu vo svojej kariére sedemnásobný majster sveta v pretekoch formule 1, Michael Schumacher.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Michael Schumacher počas veľkej cene Brazílie 2012
Michael Schumacher počas veľkej cene Brazílie 2012 (zdroj: zdroj: www.michael-schumacher.de)

Michael Schumacher sa narodil 3. januára 1969 v nemeckom Kerpene. Jeho prvá jazdecká skúsenosť sa datuje do roku 1973, keď si zajazdil na motokáre v motokárovom klube Kerpen-Manheim, ktorého členom bol jeho otec Rolf. V tomto motokárovom klube si Rolf Schumacher privyrábal ako obsluha. Jeho prácou bolo požičiavanie motokár, vyberanie peňazí a drobné opravy na motokárach. Samozrejme, od, štvorročného chlapca jazdiaceho na motokáre k sedemnásobnému majstrovi sveta je ďaleká cesta, popis ktorej presahuje možnosti tohto článku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá veľká cena Formule 1, do ktorej sa Michael Schumacher aktívne zapojil, bola veľká cena Belgicka v roku 1991 za tím Jordan. V Taliansku 1991 už jazdil za tím Benetton, v ktorého farbách absolvoval 68 veľkých cien. V Benettone získal svoje prvé víťazstvo. Bolo to na veľkej cene Belgicka v roku 1992, čo bola jeho 18. veľké cena. Svoj prvý titul majstra sveta získal v roku 1994, ešte stále vo farbách tímu Benetton, keď sa mu podarilo počas celej sezóny nazbierať 92 bodov a získal 8 víťazstiev. V nasledujúcom roku Michael Schumacher svoj titul obhájil so ziskom 102. Bola to zároveň jeho posledná sezóna v tíme Benetton. Po sezóne prestúpil do tímu Ferrari.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvé štyri roky vo farbách Ferrari neboli tak úspešné, keďže sa mu nepodarilo získať ani jeden titul majstra sveta. Chuť si však napravil v rokoch 2000 – 2005, keď získal 5 titulov majstra sveta v rade. Stal sa sedemnásobným majstrom sveta, čo sa nepodarilo doteraz žiadnemu inému pretekárovi. Po treťom mieste v roku 2005 a druhom v roku 2006 prvýkrát ukončil svoju kariéru. Po troch rokoch sa vrátil vo farbách tímu Mercedes GP, za ktorý odjazdil tri sezóny, v ktorých sa mu však už nepodarilo nadviazať na svoje predchádzajúce úspechy a počas troch sezón sa mu podarilo iba jedenkrát vystúpiť na stupne víťazov. Kariéru ukončil siedmym miestom na veľkej cene Brazílie, ktorá sa konala včera.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo svojej kariére štartoval v 308 veľkých cenách. Získal 91 víťazstiev, 155 umiestnení na stupňoch víťazov a 1566 bodov. V 68 pretekoch štartoval z pole position a získal 77 najrýchlejších kôl v pretekoch. Svoje prvé preteky vo formule 1 absolvoval v Belgicku v roku 1991, posledné preteky absolvoval v Brazílii v roku 2012. Prvé víťazstvo získal rok, po svojich prvých pretekoch, v Belgicku v roku 1992. Svoje posledné víťazstvo zaznamenal na veľkej cene Číny v roku 2006.

Na záver pridávam ešte video zo súboja Michaela Schumacher s Damonom Hillom na veľkej cene Belgicka v roku 1995 a vyjadrenie Michaela Schumachera po veľkej cene Brazílie:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aká vzrušujúca a zaujímavá veľká cena. Moje posledné preteky vo Formule 1 sa začali defektom, ktorý ma posunul až na koniec štartového poľa. Ale mojou filozofiou vždy bolo nevzdávať sa, vždy je šanca, treba len pokračovať a využiť ju, keď príde. Je to zaujímavá náhoda, že som svoju kariéru vo Formule 1 zakončil siedmym miestom, ktoré bolo aj mojím prvým kvalifikačným výsledkom v Spa-Francorchamps 308 pretekov späť. Okrem toho som tieto preteky absolvoval v monoposte s číslom 7 a vo svojej zbierke mám 7 titulov majstra sveta. Gratulujem Sebastianovi Vettelovi k získaniu jeho tretieho titulu majstra sveta v rade. Som na Sebastiana hrdý a som šťastný, že sa mu to podarilo. V prvom kole som si ho všimol, ako stojí na trati, otočený do protismeru, ale obaja sme sa dokázali vrátiť do pretekov. Jeho výkon dokazuje, že nikdy netreba skladať zbrane. Aj za týchto ťažkých podmienok boli moje posledné preteky vo Formule 1 zábavné a ešte raz by som chcel poďakovať svojmu tímu a všetkým mojím fanúšikom za ich podporu počas uplynulých rokov. Naozaj som si čas, ktorý sme spolu strávili užil.“ (zdroj: www.michael-schumacher.de)

Peter Holúbek

Peter Holúbek

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som absolvent právnickej fakulty z Bratislavy, momentálne pracujem ako realitný maklér v realitnej kancelárií RE/MAX Diamond. Články s realitnou tematikou nájdete vždy týzdeň pred zverejnením na blog.sme na mojom blogu www.byvajte.com Zoznam autorových rubrík:  FotoRealityGospelCestovanieŠportSaleziániPočítačeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu